بیشتر بدانید...
 
قالب وبلاگ

http://s4.picofile.com/file/8168110892/peyke_adine_19_Fasle_5_riyazi_shahhed_ir_.pdf.html

[ پنج شنبه 23 بهمن 1393برچسب:, ] [ 19:8 ] [ آموزگارپایه ششم ] [ ]

 سازماندهی داده ها از طریق جدول، ما را کمک می کند تا بتوانیم الگوِِِِیی از دل آن ها به دست آوریم، حتما دیده اید که چگونه کودکی کنجکاو با قطعه چوبی در دست کف جوی را آن قدرکاوش می کند تا هر چه در زیر گل ولای پنهان است به روی آب بیاورد . جدول داده ها همان چوب وکشف الگوها همان رو آمدن اجرام کف جوی است. به وسیله ی جدول نظام دار می توانیم آن چه را که به عنوان یک هدایت کننده ی حل در درون مساله است بیرون بکشیم وازآن کمک فراوان بگیریم. مثال) لیلا 25 تومان پول در قلک دارد اما او به صورت یک سکه ی 25 تومانی نیست. اگر سکه های لیلا 1 تومانی و5 تومانی و10 تومانی باشد، همه ی ترکیب های ممکن سکه ها را که حاصل آن ها 25 تومانی می باشد، بیا بید. میتوانید بارسم جدول نظام دار به او کمک کنید.

[ جمعه 17 بهمن 1393برچسب:, ] [ 20:49 ] [ آموزگارپایه ششم ] [ ]

اطلاعات ریاضی برای تیزهوشان 1-برای پیدا كردن مجموع زوایای داخلی یك چند ضلعی از روش زیر استفاده می كنیم: 180 × (2-تعداد اضلاع) مثال:مجموع زاویه های شكل مقابل چند درجه است؟ هشت ضلعی منتظم جواب: 1080=180×(2-8) 2-برای پیدا كردن تعداد زاویه های یك شكل از روش زیر استفاده می كنیم: تعداد زاویه= 2÷(تعداد خط×تعداد فاصله) ۳-برای پیدا كردن تعداد پاره خط معمولا"باتوجه به نوع سوال از روش:حاصل جمع قسمتها ... ویا ازفرمول:تعداد کل پاره خط = 2÷(تعداد فاصله ها ×تعداد نقطه ها) مثال: در شكل مقابل چند زاویه وجود دارد؟ 3 =2÷(3×2) 3-تعداد پاره خط موجود در یك شكل: 2÷ (تعداد فاصله بین نقطه ها × تعداد نقطه) مثال:در شكل مقابل چند پاره خط وجود دارد؟6=2÷(4×3) 4-تعداد قطرهای یك چند ضلعی را چگونه به دست آوریم؟ تعداد قطر= 2 ÷(تعداد اضلاع×(3-تعداد اضلاع) مجموع زوایای داخلی چند ضلعی ها: برای این که مجموع زاویه های داخلی هر چند ضلعی رامحاسبه کنیم ، تعداد ضلع ها را منهای 2 نموده ، در 180 ضرب می کنیم. 180 × (2 – تعداد ضلع ها ) = مجموع زاویه های داخلی چند ضلعی ها مثال : مجموع زاویه های داخلی یک 5 ضلعی را به دست آورید؟ درجه 540 = 180× (2 – 5 ) : پنج ضلعی تعداد قطرهای چندضلعی ها: از تعداد ضلع ها، 3 تا کم کرده، جواب را در تعداد ضلع ها ضرب کرده و سپس جواب را بر 2 تقسیم می کنیم. 2÷ تعداد ضلع ها × ( 3 - تعداد ضلع ها ) = تعداد قطرها ی چند ضلعی ها از هر راس چند ضلعی به اندازه‏ی (3- تعدا ضلع ها ) قطر می گذرد. مثلا از یک راس چهار ضلعی ( 1= 3 – 4) یک قطر می گذرد. مثال : یک شش ضلعی چند قطر دارد؟ تعداد قطرها 9= 2 ÷ 6 × ( 3 – 6 ) عقربه دقیقه شمار هر دقیقه چند درجه می چرخد؟ یک عقربه ساعت شمار در یک ساعت عقربه‌ای معمولی در هر ۱۲ ساعت ۳۶۰ درجه می‌چرخد. هر ساعت ۶۰ دقیقه است، پس 12×60=720 دقیقه طول می‌کشد تا عقربه ساعت شمار ۳۶۰ درجه بچرخد یا یک دور کامل بزند و در هر دقیقه 0.5 = ۷۲۰÷۳۶۰ درجه می‌چرخد. عقربه دقیقه شمار در ۶۰ دقیقه یک دور کامل (۳۶۰ درجه) را طی می‌کند، یعنی در هر دقیقه6= ۶۰÷۳۶۰ درجه می‌چرخد. ساعت 4و10 دقیقه زاویه بین دوعقربه چند درجه است؟ فرمول زاویه بین دو عقربه=(ساعت × 30)- (دقیقه × 5/5) درجه 65=(5/5×10)-(30×4) ساعت 3و15 دقیقه زاویه بین دو عقربه ساعت شمار ودقیقه چند درجه است؟ 5/ 7 درجه . جالب است؟ 5/ 7=(5/5×15)-(30×3) برای جمع بستن اعداد متوالی از روش زیر استفاده می کنیم 2÷تعداد اعداد×(عدد آخر+عدد اول) مثال: اگر تمام اعداد از 1 تا 20 را جمع کنیم ، حاصل جمع را حساب کنید. جواب: 210 =2÷ 20×(20+1) برای به دست آوردن تعداد اعداد متوالی(پشت سر هم) راه حل زیر مناسب است. 1+ فاصله بین دو عدد÷ (عدد اول – عدد آخر) اگر بخواهیم بدانیم اعدا بین 10 تا 30 به فاصله ی 3 تا از هم چند تاست به جای ( یک ) عدد( سه) قرار می دهیم مثال: از عدد 10 تا 20 چند عدد به کار رفته است؟ جواب 11=1+1÷(10-20) برای شماره گذاری صفحات کتاب از روش زیر استفاده می شود: برای اعداد یک رقمی: 1-1×(1+صفحه) برای اعداد دو رقمی: 11-2×(1+صفحه) برای اعداد سه رقمی: 111-3×(1+صفحه) مثال: کتابی 160 صفحه دارد. برای شماره گذاری این کتاب چند رقم به کار رفته است؟ جواب: 372=111-3×(1+160) برای محاسبه ی زمان کار انجام شده ، از فرمول زیر استفاده می کنیم: زمان کار انجام شده=مجموع کار÷ حاصل ضرب کار مثال: علی کاری را 6 روز و حسین همان کار را در 4 روز انجام می دهد. مدت زمان کارعلی وحسین روی هم راحساب کنید ؟ ب : مدت زمان یکی ازآنهاراهم به تنهایی بدهندودیگری رابپرسند! جواب: =(4+6)÷(4×6) برای تعیین عقب ماندگی یا جلوافتادگی ساعت اگر ساعتی در هر شبانه روز چند دقیقه جلو یا عقب کار کند،برای محاسبه ی این که پس از چه مدتی وقت درست را نشان می دهد ، از فرمول زیر استفاده می کنیم: مقدار دقیقه ی عقب مانده یا جلو افتاده÷60×12= زمان درست مثال: ساعتی در هر شبانه روز 5 دقیقه جلو می افتد، این ساعت پس از چند شبانه روز وقت درست را نشان می دهد؟ جواب: 144=5÷60×12 برای محاسبه ی زاویه ی بین دو عقربه ی ساعت از این روش استفاده می کنیم : زاویه ی بین دو عقربه=(ساعت×30)-(دقیقه×5/5) بعضی مواقع حاصل پرانتز اول از پرانتز دوم کمتر می شود ، در این صورت عدد بیشتر منهای عدد کمتر می شود . ( اختلاف بین دو پرانتز ) مثال: ساعت 4:30 چه زاویه ای را نشان می دهد؟ جواب:45=(4×30)-(30×5/5)

[ جمعه 17 بهمن 1393برچسب:, ] [ 20:29 ] [ آموزگارپایه ششم ] [ ]

http://trainbit.com/files/7072619884/moghayesedozavie.ppsx

[ یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:, ] [ 21:15 ] [ آموزگارپایه ششم ] [ ]

http://s5.picofile.com/file/8154590442/tabdil_vahed_tol.pdf.html

[ یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:, ] [ 21:8 ] [ آموزگارپایه ششم ] [ ]

http://mohtavaonline.ir/upload/6d.compareDecimals.swf

[ یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:, ] [ 20:57 ] [ آموزگارپایه ششم ] [ ]

http://www.mohtavaonline.ir/upload/bhunt.swf

[ یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:, ] [ 20:54 ] [ آموزگارپایه ششم ] [ ]

با مطالعه بیشتر آیات مختلف،  کشف شده است که  همه چیزهایی که در قرآن ذکر شده این با آن برابر است، به کلماتی که دفعات به‌کار بستن آن در قرآن ذکر شده، نگاه کنید: دنیا 115 / آخرت 115 ملائک 88 / شیطان 88 زندگی 145 / مرگ 145 سود 50 / زیان 50 ملت (مردم) 50 / پیامبران 50 ابلیس 11 / پناه جستن از شر ابلیس 11 مصیبت 75 / شکر 75 صدقه ٧٣ / رضایت ٧٣ فریب خوردگان (گمراه شدگان) 17 / مردگان (مردم مرده) ١٧ مسلمین ۴١ / جهاد ۴١ طلا 8 / زندگی راحت ٨ جادو ۶٠ / فتنه ۶٠ زکات ٣٢ / برکت ٣٢ ذهن ۴٩ / نور ۴٩ زبان ٢۵ / موعظه (گفتار، اندرز) ٢۵ آرزو ٨ / ترس ٨ آشکارا سخن گفتن (سخنرانی) ١٨ / تبلیغ کردن ١٨ سختی ١١۴ / صبر١١۴ محمد (صلوات الله علیه) ۴ / شریعت (آموزه های حضرت محمد (ص) ۴ مرد ٢۴ / زن ٢۴ همچنین جالب است که نگاهی به دفعات تکرار کلمات زیر در قرآن داشته باشیم: نماز 5، ماه ١٢، روز ٣۶۵ دریا ٣٢، زمین (خشکی) ١٣ دریا + خشکی = 45=13+32 دریا = %1111111/71= 100 × 45/32 خشکی = % 88888889/28= 100 × 45/13 دریا + خشکی = % 00/100 دانش بشری اخیراً اثبات نموده که آب 111/71% و خشکی 889/28 % از کره زمین را فراگرفته است. آیا همه اینها اتفاقی است؟ سوال اینجاست که چه کسی به حضرت محمد (صلوات الله علیه) اینها را آموخته است؟ قرآن هم دقیقاً همین را بیان می‌کند. موضوعات مرتبط: قرآن (16

[ یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:, ] [ 19:18 ] [ آموزگارپایه ششم ] [ ]

در زیر به بیان مهم ترین فنون تست زنی می پردازیم : 1- درست خواندن سوالات و فهمیدن منظور سوال بخش مهم تست زنی است . پس ضمن خواندن صورت سوال ، زیر نکات مهم خط و دور کلمات کلیدی دایره بکشید . 2- مطمئن شوید در پاسخ نامه خانه درست را پر می کنید ، مخصوصاً اگر جواب تستی ، مثلاً عدد سه باشد آن را باگزینه سوم اشتباه نگیرید . شماره سوال و گزینه درست را با خود تکرار کنید سپس وارد برگه پاسخنامه کنید . 3- نقش زمان در تست زنی بسیار مهم است . بیشتر اوقات ، شما وقت خود را صرف تست های مشکل کرده واز پاسخ دادن به بقیه تست ها عقب می مانید . به خاطر داشته باشید ارزش سوال های ساده و دشوار یکسان است . پس با مکث طولانی روی یک سوال دشوار از پاسخ دادن به تعداد بیشتری از سوال های ساده ومتوسط باز می مانید. 4- از تکنیک ضربدر منفی حتماً استفاده کنید . یعنی کنار سوال هایی که نیاز به فکر کردن بیشتر از زمان خودش دارد یا محاسبه طولانی دارد ( همه این مراحل را به محض خواندن سوال باید تشخیص دهید ) علامت ضربدر وکنارسوال هایی که بلد نیستید علامت منفی بزنید . بعد از اینکه به بقیه سوالات در زمان خودش پاسخ دادید ودر صورتی که هنوز وقت باقی مانده است ، روی سوال ضربدر دار فکر کنید . 5- جواب های درست را همان موقع که حل می کنید به پاسخ نامه انتقال دهید . زیرا اگر ابتدا درون دفتر چه سوالات علامت بزنید و سپس آنها را به پاسخ نامه منتقل کنید ، با کمبود وقت یا اشتباه در انتقال جواب ها به پاسخ نامه مواجه می شوید . 6- تمام سوالات دفتر چه را بخوانید ، از اولین سوال شروع کرده و تمام سوالات را بخوانید . اگر در درسی به چند سوال متوالی نتوانستید پاسخ دهید آرامش خود را از دست ندهید ، نفس عمیقی بکشید و با خود بگویید حتی نفراتی که رتبه های خوبی را کسب می کنند به تمامی سوالات آزمون پاسخ نمی دهند ، سپس سوالات بعدی را با دقت بخوانید و آنها را رها نکنید شاید بعد از این سوالات ، چند تست ساده مطرح شده باشد . دقت کنید حتی در دروس مشکل نیز سوالات ساده وجود دارند بنابراین تمام سوالات دفترچه را حداقل یک بار بخوانید و از هیچ سوالی نخوانده رد نشوید ! 7- اگر پاسخی را علامت زدید ، آن راتغییر ندهید . تحقیقات نشان داده احتمال درست بودن پاسخی که برای اولین بار به ذهن می رسد وشما آن را انتخاب کرده اید بسیار زیاد است ، 8- تمام دفترچه آزمون را دقیق بازبینی کنید . این کار از فراموش کردن یا ندیدن برخی از صفحات یا برخی از سوالات جلوگیری می کند . 9- قبل از آزمون ، زدن تست های سرعتی بسیار مفید است .البته تا بر مطالب درسی احاطه کامل نیافته اید هرگز شروع به تست زنی نکنید . درهنگام تست زنی حتماً وقت استاندارد پاسخ گویی به سوالات را در نظر داشته باشید . 10- در هنگام مطالعه جهت آزمون های چهار گزینه ای خود را به جای طراح سوال گذاشته و به تمام موارد دقت داشته باشید و تمام تصاویر پاورقی ها و نمودار ها و خط به خط مطالب را به دقت بررسی و مطالعه کنید . 11- بهتر این است بعد از خواندن صورت سوال ، جواب آنها را در ذهن خودتان حدس زده و سپس در گزینه ها به دنبال جواب بگردید . 12- در پاسخگویی برخی از تست ها می توانید از روش حذف گزینه های غلط استفاده کنید .پس از خواندن تست ، اگر نتوانستید جواب را حدس بزنید به سراغ گزینه هایی می رویم که مطمئن هستیم غلط است آن را حذف می کنیم تا بتوانیم از بین گزینه های محدود تر ، گزینه درست را انتخاب کنیم.

[ یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:, ] [ 19:2 ] [ آموزگارپایه ششم ] [ ]

[ چهار شنبه 8 بهمن 1393برچسب:, ] [ 23:46 ] [ آموزگارپایه ششم ] [ ]

[ چهار شنبه 8 بهمن 1393برچسب:, ] [ 23:36 ] [ آموزگارپایه ششم ] [ ]

لینک پیک آدینه 17

http://s5.picofile.com/d/69102e38-8886-4c67-8590-9d12731d31c5/peyke_adine_17_Fasle_4_riyazi_shahhed_ir_.pdf

[ شنبه 4 بهمن 1393برچسب:, ] [ 19:57 ] [ آموزگارپایه ششم ] [ ]

دانش آموزان عزیزم جهت دریافت لینک مطالب به این طریق عمل می کنیم:

1-روی لینک مورد نظر کلیک می کنیم.(طوری که آدرس آبی شود.)

2-راست کلیک کرده و گزینه کپی را انتخاب می کنیم.

3-درقسمت بالا (جایی که آدرس را می نویسیم) رفته و گزینه پیست را انتخاب می کنیم.

4-کلید اینتر را می زنیم.

5- پس از دریافت مطلب ،برای شما قابل مشاهده خواهد شد.

[ شنبه 4 بهمن 1393برچسب:, ] [ 18:44 ] [ آموزگارپایه ششم ] [ ]

لینک سوال مطالعات اجتماعی

 

 

http://s4.picofile.com/d/7f123b83-38d9-4ff3-9553-5be88e704c7c/azemoon_ejtemaei_darse_1_ta_12_n1_www_shahhed_ir_.pdf

[ شنبه 4 بهمن 1393برچسب:, ] [ 18:31 ] [ آموزگارپایه ششم ] [ ]

http://s1.picofile.com/d/8f4d73aa-9d22-47e8-a855-6b4a4570f5f5/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D9%87_%D8%AB%D8%A8%D8%AA_%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%AA_%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3_%D8%AA%D9%81%DA%A9%D8%B1.pdf

[ جمعه 3 بهمن 1393برچسب:, ] [ 22:23 ] [ آموزگارپایه ششم ] [ ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بیشتر بدانید و آدرس sakoyesheshom.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





كد موسيقي براي وبلاگ